Inleven en Flexibiliteit: Werken met de Gewoontes van de Klant-VG_E_06704

Inleven en Flexibiliteit: Werken met de Gewoontes van de Klant-VG_E_06704

Elke klant is anders en elke situatie vraagt om een andere aanpak. Deze praktische opleiding helpt huishoudhulpen om beter aan te voelen wat klanten écht verwachten, ook wanneer dat niet direct zichtbaar is. Via oefeningen zoals de ijsbergmethodiek leren deelnemers om verborgen behoeften en emoties te herkennen en daar flexibel en empathisch mee om te gaan. Resultaat: meer begrip, duidelijke communicatie en een fijne samenwerking voor beide partijen! Wat een huishoudhulp kan na de vorming:

  • Empathie tonen door begripvol in te spelen op de wensen en emoties van de klant.
  • Flexibel communiceren en zich aanpassen aan klantgewoontes zonder de professionaliteit te verliezen.
  • Respectvol en efficiënt omgaan met de gewoontes en verwachtingen van de klant.
  • Verborgen behoeften en emoties ontdekken met behulp van de ijsbergmethodiek en hier effectief op inspelen.
  • Het verschil in referentiekader tussen zichzelf en de klant herkennen en respecteren voor betere communicatie.

In deze vorming maken we gebruik van verschillende methodieken:

  • Praktijkoefeningen
  • Groepsdiscussie
  • IJsberg-oefening: Casussen analyseren om zichtbare en onzichtbare behoeften van klanten te ontdekken.
  • Casusbespreking: Voorbeelden bespreken waarin klanten specifieke gewoontes of verwachtingen hebben en samen oplossingen zoeken.

Deze opleiding kan volledig afgestemd worden op de specifieke noden en situaties van jouw team of organisatie. Contacteer ons op 0471 47 14 45 Kathleen Schellemans of info@even-coaching.be

Inleven en Flexibiliteit: Werken met de Gewoontes van de Klant-VG_E_06704
keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x